"Find a guy who calls you beautiful instead of hot, who calls you back when you hang up on him, who will lie under the stars and listen to your heartbeat, or will stay awake just to watch you sleep... wait for the boy who kisses your forehead, who wants to show you off to the world when you are in sweats, who holds your hand in front of his friends, who thinks you' re just as pretty without makeup on. One who is constantly reminding you of how much he cares and how lucky he is to have YOU... The one who turns to his friends and says, thats her..."

Sunday, January 30, 2011

membebel lagi....

alkisahnya td aku terbaca status seorang kawan di facebook  '................walaupon lagi 5 thn umorku mencecah angka 3 di depan.....' 
Erk..telan air liur jap...aku dah tua rupanya..tapi,kan..kan kenapa ada orang cakap aku budak belasan tahun lagi..aku tak cakap tapi orang yang cakap ek...hoho. tapi itu bukan point utama aku sebenarnya..
tapi bila umur dah masuk 25 tahun, semua orang duk menjurus ke arah PERKAHWINAN..  ke mana2 saja, tak kiralah tua ke atau muda, semua duk tanya bila nak kahwin bila diorang tau umur aku 25 ( padahal sebelum tu diorang tanya mak aku 'dia ni sekolah lagi ke?)
itu pasal sedara mara atau kawan2 mak ayah...tu belum termasuk makayah aku sendiri, diorang dah siap planning nak buat renovation rumah, pasal perabot kat bilik tidur dannnnnnnn pasal warna baju pengantin....mak ayah aku dah tak sabar nak timang menantu dan cucu agaknya....haha.. 
agaknya, bila anak dah masuk umur 24,25, diorang dah mula rasa nak tengok anak2 kawin  padahal dulu masa aku umur dalam 19,20 tahun, ayah aku dah bagi warning secara gurauan suh aku kawin bila umur 40tahun.....tapi ni dah terawal 15 tahun dah ni, agaknya sbb dia dah 'jatuh hati' dgn calon menantu x? :P
siapa yang tak nak kawin, nak ada suami, ada anak2...lebih2 lagi bila semua orang sekeliling masing2 dah berteman, jeles ko dalam hati tapi bila banyak perkara harus di fikirkan nak buat camna, terpaksalh bersabar..
1.kewangan masih tak stabil- bila cakap macam tu, ada je yang cakap, ala buat ala kadar je, buat yang wajib je cukup..hello, ala kadar pun nak gak 5,7 ribu..takkan ko nak aku hidang biskut kering ng teh o panas je.. tak pasal2 aku ada anak sorang, orang masih duk mengutuk lagi pasal majlis nikah , makin parah lagi kalau org duk cakap aku dah terrr...........hoho minta di jauhkan ok. 
2.persediaan mental - berkahwin bukan sehari dua tp insyaallah untuk seumur hidup kita..itu akulah, tak taulah orang lain tapi aku yakin semua orang nak macam tu, dan aku percaya mana2 pasangan yang bercerai pun waktu diorang kahwin dulu, semua nak kekal smpi akhir hayat. kalau kita berkahwin, bukan kita hanya kahwini dia seorang tapi beerti kita berkahwin dengan keluarganya juga.. mak dia adalah mak kita, ayah dia ayah kita juga, adik beradik dia pun adik beradik kita...persoalannya, luaran mungkin kita dah bersedia tapi dalaman? tepuk dada tanya hati...
see, walaupun hanya ada 2 alasan  tapi aku rasa huraiannya dah boleh buat orang faham kenapa aku masih tak bergelar isteri orang walaupun dalam hati dah menyanyi lagu ni..
'oh mama..saya mahu kahwin
kahwin dengan siapa..
kahwin dengan ...'mr batman'..:))'
 
p/s : tengah mood swing + mengong sebenarnya...hehe
 



zurazairi: 5 tahun?? pejam celik,pejam celik sekejap je tu..kena kumpul duit cepat2, nak gi pinang en ehem2 dalam tahun ni gak..azam 2011 kut..ngee



1 comment: