"Find a guy who calls you beautiful instead of hot, who calls you back when you hang up on him, who will lie under the stars and listen to your heartbeat, or will stay awake just to watch you sleep... wait for the boy who kisses your forehead, who wants to show you off to the world when you are in sweats, who holds your hand in front of his friends, who thinks you' re just as pretty without makeup on. One who is constantly reminding you of how much he cares and how lucky he is to have YOU... The one who turns to his friends and says, thats her..."

Friday, January 21, 2011

bengang!!

ok, sepanjang bulan ni memang aku bertambah sibuk, kerja makin bertambah, sahkan nak tulis blog nak online FB pun kena curi2 masa.. lagipun benda tak penting kenapa nak jadikan benda tu dalam senarai WAJIB... kerja tu satu tanggungjawab,kan walaupun aku sekarang dah curi masa bekerj..hehe..release tension jap setelah memeningkan kepala dengan data-data kualiti air..itu belum lagi termasuk dengan data-data stok.. bukan tak boleh nak online kat rumah tapi aku malas nak berebut pc dgn adik2, bagi can kat diorang pulak, aku dah tua nak mengorat sana sini, tambahan pula aku mudah penat sekarang, belum sempat pukul 10,aku dah tarik selimut,lelapkan mata....nak bermadu kasih dgn en ehem2 pun tak sempat..(gila punya perbandingan..haha)..

Apa yang aku bengangkan di sini bukanlah sebab sibuk ke, kerja bertambah ke..aku langsung tak kisah (walaupun dalam hati,kadang-kadang ada merungut gak)..TAPI bila ada seseorang yang aku kenal di FB bagi komen yang cakap aku ni dah lupa kawan, time susah je cari diorang..hello, sejak bila pulak aku susah, aku cari ko ye..tak pernah pun...apa yang ko tahu pasal hidup aku cuma sedikit je.. melayan FB? buat makin tambah dosa aku je, bukan sorang dua je, kebanyakan lelaki kat situ semuanya nak 'test market' dengan perempuan..(ok,aku cakap kebanyakan..tak semua..so,kalau ada yang terasa aku minta maaf) walaupun dah ada anak isteri.. walaupun tahu perempuan tu isteri orang ke, mak orang ke, semua main rembat je.. aku tahu aku bukannya baik mana pun, tapi sekurang-kurangnya aku tahu apa yang boleh, apa yang tak.. aku bukan lupa kawan ke apa, tapi kalau bercerita tentang masalah masing-masing dengan skandal, aku tak suka, dosa aku dah banyak, kenapa nak tanggung dosa orang lain lagi ? dengan bersubahat, dengan menggalakkan semua tu..baik aku berdiam diri, baik aku tak tahu apa-apa..itu lebih baik untuk semua orang

lagipun jika aku melayan semua itu, dan membuat hidup aku berantakan, baik tak usah...baik jangan cari bala..hidup aku dah makin aman sekarang... kalau aku tak layan FB, kawan2 baik aku yang setia di sisi tak kira senang dan susah, diorang tahu bagaimana nak cari aku..kl diorang susah, insyaallah aku tolong kalau aku mampu..kalau aku tak boleh,aku cakap terus terang...

p/s : kalau aku nak berubah pada yang baik, amanah pada tanggungjawab aku, setia pada perhubungan aku, jika sebagai kawan sejati, anda pasti memahami



zurazairi : nak buat tak tahu je dengan semua tu tapi bengang tu tetap ada!

2 comments: